Fortrolighedspolitik

Databeskyttelse og datasikkerhed har første prioritet hos Debitoor. Vi behandler og bruger kun personlig data, når det er nødvendigt for at yde vores service. Vi beder dig om at læse vores Vilkår og Betingelser og denne Fortrolighedspolitik.

Fortrolighedspolitik

Databeskyttelse og datasikkerhed har første prioritet hos Debitoor. Vi behandler og bruger kun personlige data i det omfang, det er nødvendigt for at levere vores tjenester. Vi beder dig venligst om at læse vores vilkår og betingelser, vores erklæring om databeskyttelse og databehandleraftale ("DPA"), som udgør en del af vores aftale med dig.

Erklæring om databeskyttelse Vi, Debitoor Ireland Ltd. Block 8 Harcourt Centre, Charlotte Way, Dublin 2, D02 K580 Debitoor UK Ltd. 32-34 Great Marlborough Street, London W1F 7JB Storbritannien er tjenesteudbyder af websiden Debitoor.dk såvel som tjenesteudbyder af Debitoor iOS og Android App inklusiv de andre services der er via de forskellige hjemmesider (eks. app.debitoor.com) og Debitoor appen. Vi er ansvarlige for indsamlingen, behandlingen og brugen af de personlige data ifølge DPA - særligt General Data Protection Regulation (“GDPR”.

Du, kunden, er datakontroløren og Debitoor, tjenesteudbyderen er datansvarlige på dine vegne. Vi bruger kun dine data under overvejelse af den relevante databeskyttelseslovgivning. Debitoor har også udpeget en Data Protection Officer (“DPO”) som kan blive kontaktet via brev eller på email [email protected].

Med denne erklæring om databeskyttelse ønsker vi at informere dig om, hvilke af dine personlige data der indsamles og gemmes, når du bruger vores tilbudte tjenester. Desuden vil du modtage oplysninger om, hvordan vi bruger dine data, og hvilke rettigheder du har vedrørende brugen af ​​dine data.

1. Datasikkerhed

For at beskytte dine data er alle de data, du leverer til os, krypteret i overensstemmelse med sikkerhedsstandarden TLS (Transport Layer Security). TLS er en sikker og testet standard, der f.eks. bruges til online banker. Du kan genkende den sikre TLS-forbindelse, fra eksempel det “s” efter der står efter “http” i den URL, der vises i din browser (således https: // ..), eller fra låsesymbolet, der er afbildet i browser fanen.

Vi tager også tekniske og organisatoriske egnede sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine data mod tilfældig eller bevidst manipulation, delvis eller fuldstændigt tab, ødelæggelse og/eller mod uautoriseret adgang. For at undgå tab af data kører vi en spejlet databaseopsætning, som betyder, at dine data altid gemmes to separate steder. Derudover opdaterer og gemmer vi data hver time i en off-site-sikkerhedskopi, og i overensstemmelse med analyse af høj risiko kører vi løbende sikkerhedstest på vores infrastruktur. Din adgangskode gemmes gennem en sikker krypteret proces. Vi vil aldrig bede dig om dit kodeord, hverken via e-mail eller over telefonen. Hvis du tilfældigvis glemmer din adgangskode, kan vi nulstille den for dig. Vores sikkerhedsforanstaltninger forbedres kontinuerligt i henhold til den teknologiske udvikling.

De personlige data, vi indsamler, gemmes i et sikkert miljø inden for EU og behandles fortroligt. Adgang til disse data er begrænset til udvalgte Debitoor koncern-medarbejdere og leverandører. Vi overholder lovgivningskravene til databeskyttelse til enhver tid.

Vi gør vores yderste for at sikre dine data på den bedst mulige måde, men vi kan ikke garantere sikkerheden for dine data, når de overføres via internettet. Når data overføres via internettet, er der en vis risiko for, at andre kan få adgang til dataene på ulovlig vis. Med andre ord er sikkerheden ved din dataoverførsel dit eget ansvar som dataansvarlig.

2. Indsamling og opbevaring af personoplysninger samt arten og formålet med deres anvendelse

a) Hvis du besøger vores hjemmeside

Du kan besøge Debitoors hjemmeside uden, at du afslører din identitet. Din browser sender kun automatisk indsamlet information til vores servere på hjemmesiden. Denne information er midlertidigt opbevaret i en såkaldt logfil. Det er den information, der automatisk bliver indsamlet og opbevaret indtil den automatiske slettelse:

  1. IP-adresse for den pågældende computer
  2. Data og tid for adgang
  3. Navn og URL på den data der er adgang til
  4. Hjemmeside fra hvor adgangen kom (Referrer-URL)
  5. Den browser der bliver brugt, og hvis nødvendigt det styresystem din computer har såvel som navnet på din adgangsgiver.

Denne data er indsamlet og bearbejdet med det formål at lave brugen af vores hjemmesider muligt (opnå forbindelse), med det formål at garantere sikkerheden og stabiliteten i vores system, såvel som formålet med teknisk administration i netværks infrastrukturen. Vi drager ingen konklusion af dig som person.

Ydermere bruger vi også cookies og Web analyse og markedsføringsværktøjer. Du kan finde mere information omkring dette emne i paragraf 3 og 5.

b) Hvis du tilmelder dig vores online tjenester

Vi tilbyder tjenester til online fakturering og regnskabsføring. For at bruge disse tjenester skal du først registrere dig. Når du registrerer dig, skal du indtaste en e-mail-adresse og oprette en adgangskode, så vi kan oprette en konto til dig, og du kan logge ind. For at bruge landsspecifikke funktioner, skal du vælge det land, hvor din virksomhed er placeret.

For at bruge vores tjenester i det fulde omfang, kan det være nødvendigt at indtaste flere personlige data. For at oprette en lovlig faktura er det f.eks. nødvendigt at indtaste din virksomheds navn, adresse, fakturanummer , betalingsoplysninger osv.

Vi bruger også dit navn og dine kontakt data:

  1. For at vide, hvem vores kontraherende part er
  2. Til begrundelse, struktur, behandling og ændringer af det kontraktlige forhold til dig om brugen af ​​vores tjenester
  3. For at kontrollere, om den indtastede data er sandsynlig
  4. Hvis det er nødvendigt, så også for at kontakte dig

c) Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev / infomail

Hvis du har accepteret at modtage vores nyhedsbrev/infomail, kan vi bruge din e-mail adresse for at sende dig regelmæssige nyhedsbreve samt oplysninger om vores tjenester. For at modtage nyhedsbreve, skal vi først indhente samtykke for, at du accepterer sådan en form for kommunikation. Dette samtykke kan vælges under tilmelding. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke for at modtage sådan meddelelse, enten på din konto, fravælge e-mails eller ved at e-maile os for at anmode om, at du ikke længere ønsker at modtage sådanne meddelelser.

Du kan også fravælge nyhedsbreve når som helst, for eksempel ved at klikke på afmeldingslinket nederst i nyhedsbrevet. Alternativt kan du også sende os en e-mail til [email protected] Hvis du annullerer dit abonnement på nyhedsbrevet/infomail, beholder vi din e-mail-adresse for at sikre, at du ikke længere vil modtage disse e-mails.

d) Udvikler, kunde, leverandør, revisor og team

Med vores tjenester har du muligheden for at indtaste data på en tredjepart, give tredjeparter adgang til din konto, at forbinde din konto med en tredjepart og tilbyde tredjepart dine egne applikationer eller bruge applikationer fra tredjepart. Selvfølgelig respekterer vi fortroligheden af ​​data også vedrørende data fra tredjepart, som vi kan få adgang til via brugen af ​​vores service gennem dig. Undertiden kan dette kræve en separat kontrakt med dig. Hvis du mener, at dette er tilfældet, så kontakt os.

I henhold til vores vilkår og betingelser har du ikke ret til at dele dine login-data med tredjepart, og du er forpligtet til at behandle dine data med fornøden agtpågivenhed. Derudover er du ansvarlig for data fra tredjepart, som du indtaster i Debitoor. Bemærk, at vi ikke har nogen indflydelse på overholdelsen af ​​databeskyttelse og sikkerhedsstandarder uden for vores tjenester. I sådanne tilfælde er du, eller den tredjepart, du har givet adgang til dine data, ansvarlig.

3. Samtykke til overførsel af data

Vi videregiver dine personlige oplysninger til tredjepart, hvis du beder os om at gøre det (for eksempel når du sender en faktura elektronisk, eller hvis du erklærer din moms til de finansielle myndigheder), kun hvis du har givet dit udtrykkelige samtykke, eller hvis der er lovgivningsmæssige forpligtelser hertil.

En overførsel af personoplysninger til tredjepart til andre formål finder ikke sted. Dine data videregives ikke til nogen tredjepart uden din tilladelse, medmindre lovgivningsmyndighederne kræver, at de leveres, og selv der kun i det omfang, det er nødvendigt.

Debitoor opretholder retten til at dele data inden for deres koncern af virksomheder, SumUp S.A.R.L, som krævet for at levere tjenester til dig. Debitoor kan også fra tid til anden kræve at dele data med et søsterselskab, for eksempel for at tillade fakturering af din konto fra en anden Debitoor-enhed. Datasikkerhed garanteres til enhver tid. Ved at tilmelde dig Debitoor giver du dit samtykke til behandlingen af ​​dine data.

Du giver også eksplicit samtykke til deling af dine data med tredjepart, som det kræves for at give os mulighed for at levere vores service til dig. Vi bekræfter, at vi kun deler dine data med tredjepart, som vi er tilfredse med at opretholde dine data på en standard, der er acceptabel for os og den standard, der kræves i henhold til al lovgivning om databeskyttelse. Specifikt, når vi deler data med territorier uden for EU / EØS eller til dem, der ikke er under den godkendte EU-kommissionsfortegnelse, tilfredsstiller vi os fuldstændigt med deres datasikkerheds- og fortrolighedsstandarder og er sikre på, at de vedligeholder alle delte data på en måde, der er acceptabel til EU-standarder. Vi er forpligtet til, på anmodning, at fremlægge bevis for, eller henvisning til, de passende sikkerhedsforanstaltninger og kan gøre det efter modtagelse af en anmodning, der er modtaget til Debitoor, enten skriftligt eller via e-mail.

Du beholder retten til enhver tid at kunne trække dit samtykke tilbage af behandlingen og/eller delingen af ​​dine data ved enten at lukke din konto, som har øjeblikkelig virkning, eller ved at kontakte os for at anmode om at lukke din konto, hvilket vil blive gjort så snart at det er praktisk muligt. Når dit forhold til Debitoor slutter, opretholder vi kun den minimumsdata, som vi er forpligtet til at opbevare for at opfylde alle juridiske krav, og kun for den krævede minimumsperiode.

Hvis du har spørgsmål om behandlingen af ​​dine personlige data, eller hvis du gerne vil lave en anmodning om datatilgang, kontakt os på [email protected]. Hvis du ikke er tilfreds, har du ret til at indgive en klage til den relevante databeskyttelsesmyndighed. Debitoor vil samarbejde fuldt ud med enhver sådan undersøgelse og bestræbe sig på at opfylde alle forespørgsler så fuldt ud som muligt. Den relevante myndighed for hvert land findes på Europa-Kommissionens websted.

4. Cookies

Vores hjemmeside bruger cookies. Cookies er små filer, der oprettes automatisk af din browser og gemmes på din enhed (bærbar computer, tablet, smartphone osv.), når du besøger en side. Cookies skader ikke din enhed, og de indeholder ikke virus, trojanere eller anden malware.

Cookies gemmer information i relation til din specifikke enhed. Dette betyder dog ikke, at vi får detaljerede viden om din identitet.

Brugen af cookies tjener formålet om at skabe en mere behagelig brug af vores tjenester. Derfor bruger vi såkaldte session cookies, til at genkende, om du har besøgt enkelte sider på vores websted før, eller hvis du allerede har oprettet en kundekonto. De slettes automatisk af din browser, når de udløber.

At brugervenlige årsager bruger vi midlertidige cookies, der er gemt på din enhed i en bestemt tidsperiode. Hvis du besøger vores websted igen for at bruge vores tjenester, vil det blive erkendt, at du allerede har besøgt vores websted før, og hvilke indstillinger og handlinger, du har udført, så du ikke behøver at udføre dem igen.

Vi bruger også cookies til statistisk at spore brugen af ​​vores hjemmeside og for at optimere vores tilbud til dig (s. 4.), samt for at vise dig specifikt skræddersyet information (s. 5.). Når du besøger vores websted igen, gør disse cookies det muligt for os automatisk at genkende, at du allerede har besøgt vores websted før. Efter en defineret periode slettes cookies automatisk.

De fleste af browserne accepterer cookies automatisk. Du kan konfigurere din browser på en måde, så der ikke gemmes nogen cookies på din computer, eller så der altid vises en advarsel, før en ny cookie oprettes.

Bemærk dog, at fuldstændig deaktivering af cookies også kan føre til en begrænset funktionalitet på vores websted.

5. Webanalyse

For at designe og kontinuerligt optimere vores websteder bruger vi forskellige webanalyse tjenester. Derfor opretter vi anonyme brugerprofiler og bruger cookies (se kapitel 4).

Nedenfor kan du finde yderligere information om vores webanalyse tjenester og yderligere deaktiveringsmuligheder:

a) Google Analytics

Vi bruger Google Analytics. Dette er en webanalyse tjeneste fra Google Inc. Oplysningerne om din brug af vores websted (inklusive din IP-adresse), der indsamles via en cookie, overføres til en Google-server i USA og gemmes der. IP-adresser er anonymiserede, derfor er det ikke muligt at tildele dem til dig (IP-maskering). Oplysningerne bruges til at analysere brugen af ​​vores websted, til at oprette rapporter om webstedsaktiviteter for os og til at give os yderligere tjenester, der er forbundet med brugen af ​​vores websted og internet. De data, du har indtastet, mens du bruger vores service, slås ikke sammen med andre data, der indsamles via Google på nogen måde.

Overførsel af oplysninger fra Google til tredjepart vil kun blive udført, hvis det er lovligt påkrævet, eller hvis tredjepart behandler dataene på deres vegne.

Desuden bruger vi Google Optimize. Dette er en webanalysetjeneste fra Google Inc, som er integreret i Google Analytics. Google Optimize giver os mulighed for at udføre A/B- og multivariat-test. Derved kan vi finde ud af, hvilken version af vores hjemmeside der foretrækkes af brugerne. Her kan du finde yderligere oplysninger om denne service. Du kan forhindre dataindsamling, der udføres via cookien, såvel som databehandlingen af ​​Google ved at downloade og installere en browser-tilføjelse her. Som et alternativ til browser-tilføjelsen, især for browsere på mobile enheder, kan du forhindre datainsamlingen af ​​Google Analytics ved at klikke på dette link. En udmeldelses cookie placeres, der forhindrer fremtidig indsamling af data, når du besøger dette websted. Udmeldelses cookien er kun gyldig i denne browser og på vores websted og arkiveres på din enhed. Hvis du sletter cookien i din browser, skal du placere udmeldelses cookien igen.

Du kan finde yderligere oplysninger om databeskyttelse i forbindelse med Google Analytics i Google Analytics-hjælp.

Desuden bruger vi Google Cloud Vision-API. OCR (Optical Character Recognition) - værktøj tjener formålet med optisk tegngenkendelse og tillader automatisk genkendelse og analyse af bogstaver samt kategorisering af dokumenter. Du kan finde yderligere information om denne service her. Tegngenkendelsen, baseret på Cloud Vision-API, er afgørende for brugen af ​​vores tjenester. Hvis du ikke ønsker, at Cloud Vision-API skal bruges, har du muligheden for at oprette udgifter uden at uploade dokumenter. I dette tilfælde kan du ikke bruge Debitoors tjenester i deres fulde omfang.

Her kan du finde yderligere oplysninger om databeskyttelse fra Google: https://www.google.com/policies/privacy/

b) Mixpanel

Derudover bruger vi Mixpanel. Det er en webanalysetjeneste fra Mixpanel Inc. Tjenesten bruges til at levere statistiske data vedrørende brugen af ​​vores websted, Debitoor app såvel som de tilbudte tjenester.

Du kan finde yderligere oplysninger om databeskyttelse af Mixpanel i deres erklæring om databeskyttelse.

c) Intercom

Afslutningsvis bruger vi Intercom af Intercom Inc. i forbindelse med kundesupport til at styre kundeanmodninger.

I denne forbindelse overføres data til Intercom og statistisk analyseret. Du kan finde mere om databeskyttelse af Intercom i deres privatlivspolitik.

6. Målretning

Vi bruger målretningsværktøjer fra Google Inc. (f.eks. Doubleclick, AdSense, AdWords) på vores websted. Disse teknologier giver os mulighed for at give dig individuel interessebaseret annoncering. Til dette formål indsamler og evaluerer vi oplysninger om din brugeradfærd på vores websted ved hjælp af cookies.

Indsamlingen og evalueringen udføres anonymt og giver os ikke tilladelse til at identificere dig. Vi forbinder især ikke disse oplysninger med dine personlige data. Hvis du ikke ønsker at modtage interessebaseret annoncering, kan du forhindre det via de relevante cookie-indstillinger i din browser.

Du kan ændre indstillingerne for visning af interessebaseret annoncering via annonce indstillingerne.

Du kan finde yderligere oplysninger samt databeskyttelsesbestemmelserne vedrørende reklame og Google her: Datasikkerhedserklæring og betingelser for brug af Google.

7. Facebook-sporing

Vi bruger ikke de sociale plugins fra Facebook eller andre sociale netværk. I forbindelse med vores Facebook-annoncering bruger vi en pixelbaseret sporingsmekanisme. Dette er en webanalysetjeneste leveret af Facebook Ireland Ltd. Oplysningerne bruges til at spore konverteringer, der kommer fra Facebook-platformen.

Denne service leveres af Facebook Ireland Ltd., som er underlagt EU's databeskyttelseslovgivning. Vi deler ikke nogen data, som du indtaster, mens du bruger, vores service med Facebook.

Se i Facebooks databeskyttelsesoplysninger for mere information om formålet med og omfanget af dataindsamlingen og behandlingen og brugen af ​​dataene fra Facebook, samt dine rettigheder og indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger.

8. Information, korrektion, blokering og sletning

Du har en informationsrettighed om dine personlige data, som vi gemmer, og en ret til at rette eller ændre forkerte data samt en ret til at blokere og slette dem.

Som datasnavarlig er du ansvarlig for det indhold, du udgiver. Du har ret til at rette op, blokere eller slette nogen af ​​dine data til enhver tid. Vi kan beslutte at fjerne indhold, der er offentliggjort af dig på din anmodning, men vi opretholder vores ret til ikke at fjerne indhold, der allerede er offentliggjort, eller som vi er forpligtet til at opretholde for at opfylde lovkrav. For information om dine personlige data, til korrektion af forkerte data eller til blokering eller sletning samt for yderligere spørgsmål om brugen af ​​dine personlige data, bedes du sende en e-mail til [email protected]

Desuden kan du undersøge og ændre de data, der er gemt på din konto ved at logge ind på vores websted via dine login-data. Du kan til enhver tid slette dine data på din konto. Dette kan gøres ved at bruge den relevante indstilling på din konto. Vi påpeger, at hvis du sletter dine data, vil du ikke være i stand til at gøre brug af vores service i fuld udstrækning eller overhovedet.

9. Ændringer i denne erklæring om databeskyttelse

Denne erklæring om databeskyttelse er gyldig fra d. 1. april 2020 og er sidst opdateret januar 2021.

På grund af yderligere udvikling af webstedet, appen eller enhver anden Debitoor-tjeneste eller på grund af ændring af lovmæssige eller lovgivningsmæssige krav kan det blive nødvendigt at ændre denne fortrolighedspolitik fra tid til anden. Vores erklæring om databeskyttelse kan tilgås og udskrives til hver en tid i Debitoor.

Spørgsmål? Tøv ikke med at række ud.

Skriv til os på: [email protected].

Log in

Debitoor er nu SumUp!

Debitoor-applikationen er lukket ned, men hvis du leder efter et alt-i-én-faktureringsprogram, kan SumUp tilbyde alt, hvad du skal bruge. SumUp er mere end blot et faktureringsprogram. Vi tilbyder en række integrerede værktøjer, der hjælper dig med at drive din virksomhed nemt og effektivt. Begynd at strømline dine fakturaer, betalinger og regnskaber i dag!

Gå til SumUp