Få 25% rabat det første år på alle planer fra i dag og frem til 5. april.
Brug rabatkoden: APRIL20

Debitoor Blog

Opdateringer fra Debitoor universet

Amalie

Dit Debitoor-team arbejder også hjemmefra

I de her dage er der rigtig mange danskere, der har arbejder hjemmefra. Det gælder også os i Debitoor, hvor de fleste af os har taget computer, tastatur og mus under armen og opsat vores eget hjemmekontor.

Billede af en dame der arbejder hjemmefra

Det kan være svært at arbejde hjemmefra, hvis man ikke har den store erfaring med det. I sidste uge skrev vi en guide om, hvordan man bedst kan arbejde hjemmefra, og nu kan vi give dig endnu flere tips og tricks.

Vi har nu samlet et udpluk af vores Debitoor-team, der viser dig deres eget hjemmekontor og samtidig giver dig et tip med på vejen, så din hjemmearbejdsdag kan blive bedre fremover. Tag godt imod dem!

Amalie

Hjælpepakke til små virksomheder som følge af coronavirussen

Opdateret d. 1. april 2020: Den 18. marts 2020 kom den danske regering med en hjælpepakke, der bl.a. skal hjælpe små virksomheder og selvstændige. Hjælpepakken kommer på baggrund af den nedlukning som Danmark er i gang med, og har som formål at mindske det økonomiske tab hos landets virksomheder.

Et billede af virksomheder der bliver hjulpet af den nye hjælpepakke

Regering har valgt at give små og mellemstore virksomheder i alt 40 mia. kr. som kommer til at dække over to områder: hjælp til at dække tabt omsætning og hjælp til at betale faste udgifter som eksempelvis husleje.

Det er på nuværende tidspunkt muligt at få kompensation helt frem til den 9. juni 2020.

Amalie

Nyt design i Debitoor: mørk funktionsoversigt

Vi har et mål om hele tiden at forbedre programmet på baggrund af den feedback, vi får fra vores brugere, og de behov de ønsker at få opfyldt. Derfor er vi spændte på at dele den nyeste design opdatering i Debitoor: vi har lavet en ny mørk baggrund for funktionsoversigten i venstre side.

Billede af funktionsoversigten i et nyt og mørkt design

Ændringen påvirker ikke, hvordan menuen fungerer, eller hvilke funktioner du har adgang til. Det er ren og skær en æstetisk opdatering, som vores designere har brugt tid på at udvikle og teste.

Lad os tage et nærmere kig på ændringen, og hvordan den spiller sammen med nogle af de andre opdateringer, der er kommet over i dit regnskabsprogram over den seneste tid.

Amalie

5 gode råd til brugen af Debitoor

Der er mange måder hvorpå, at regnskab og fakturering kan blive nemmere og spare dig for en masse tid. Vi har samlet de fem absolut bedste råd i denne artikel, så du kan blive endnu mere effektiv til bogføring og fakturering, når du bruger Debitoor.

Billede af 5 råd som forbedrer brugen af Debitoor

Alle fem råd hjælper dig til at få mest muligt ud af Debitoor, så du samtidig får mere tid til at udvikle og drive din virksomhed.

Amalie

5 mest stillede spørgsmål om Debitoor

I Debitoors kundeservice modtager vi en lang række forskellige spørgsmål, som vi vil med glæde vil hjælpe med at besvare. Nogle spørgsmål er vi ikke blevet stillet før, men der er også nogle spørgsmål, der altid kommer igen.

Billede af de 5 mest stillede spørgsmål om Debitoor

Vi har samlet de 5 mest stillede spørgsmål hos Debitoor, så du forhåbentlig kan blive klogere på Debitoor.

Amalie

Opret dine kunder i Debitoor

For at gøre fakturering væsentlig nemmere for små virksomheder, har selvstændige mulighed for at oprette og gemme deres kunder i programmet. På den måde kan en faktura blive skrevet endnu hurtigere end før.

Billede af en virksomhed der opretter en kunde i Debitoor Regnskabsprogram

Hver gang en faktura skal laves, er det vigtigt, at alle kundens informationer er angivet. Dette gælder bl.a. kundens navn, adresse, email, telefonnummer og eventuelle CVR-nummer. Hvis alle disse informationer allerede er indtastet, slipper virksomheden for at gøre det, når fakturaen oprettes og sendes afsted.

Amalie

Opret dine leverandører i Debitoor

De fleste virksomheder har en lang række forskellige leverandører, der hver især leverer noget vigtigt til virksomheden. Der er ofte mange leverandører at holde styr på, hvilket det derfor er en god ide at samle alle informationerne på leverandørerne ét sted.

En bruger der er i gang med at oprette en leverandør i Debitoor

I Debitoor har brugerne mulighed for at oprette alle deres leverandører i systemet. Ved at samle det bliver oplysningerne ikke væk, og fremover skal informationerne ikke genindtastes hver gang, at en ny udgift skal oprettes.

Amalie

Brexit konsekvenser for Danmark

I denne artikel kan virksomheder blive klogere på, hvad næste skridt for Brexit er, og hvordan man bør forholde sig til de ændringer, der kommer i fremtiden.

Billede af London oppefra som er med i Brexit

Den 31. januar kl. 23.00, lokal britisk tid, forlod Storbritannien EU. Tilbage i 2016 stemte den britiske befolkning 'ja' til at forlade EU, og Storbritannien meldte officielt deres exit den 29. marts 2017.

Amalie

Aktiv eller udgift?

Når man driver en virksomhed, er udarbejdelsen af regnskab en stor del af det. Udover man sørger for virksomhedens drift, er det også nødvendigt at have styr på den økonomiske del. Herunder er det vigtigt at vide, hvornår en omkostning er en udgift eller et aktiv.

Et billede af en revisor der bogfører udgifter og aktiver

Læs artiklen hvis du vil blive klogere på udgifter og aktiver, og hvordan de hver især skal bogføres. Til slut vil der være en guide til, hvordan en udgift, og et aktiv, skal bogføres i Debitoor.

Amalie

Lav et godt tilbud

Et tilbud kan være altafgørende for, om en handel kommer i hus eller ej. Det er derfor vigtigt, at selvstændige ved, hvordan man laver et tilbud.

Et billede af et tilbud fra Debitoor

I denne artikel vil du blive klogere på, hvordan et tilbud skal laves, og hvilke overvejelser man er nødt til at gøre sig.