Hos Debitoor noterer vi os alle de ønsker, vores brugere giver os. Vi har for nyligt udgivet et andet filter til kontoudtogene - nemlig datofiltre! Vi er glade for at kunne introducere endnu et filter til udestående fakturaer.
Med denne lille, men betydningsfuld, opdatering kan du filtrere dine kunders kontoudtog endnu mere ved kun at inkludere ubetalte fakturaer inden for en periode, som du selv vælger.
Hvor kan jeg finde det nye filter 'Udestående fakturaer'?
Du kan finde det nye kontoudtog filter ved at gå til 'Kontakter' og så 'Kunder'. Her skal du finde den kunde, som du ønsker at lave et kontoudtog til. I kundens profil vil du kunne se 'Kontoudtog', som vil være oppe i højre hjørne.
Der vil nu komme et lille 'pop-up'-vindue, som du vil kunne vælge dokumenttypen 'Udestående fakturaer', som du vil se lige under 'Kontoaktivitet'. Herefter skal du vælge, hvilken periode du ønsker, at kontoudtoget skal dække over.
Kontoudtoget vil inkludere en lille oversigt over de forskellige transaktioner i toppen. Du vil kunne se det forfaldne beløb, det skyldige beløb og den udestående balance. Hvis du vælger at benytte dig af filtret 'Udestående fakturaer', vil de tal formodentlig være de samme.
Hvorfor er det brugbart at lave et kontoudtog med udestående fakturaer?
Kontoudtog er dokumenter, der lister alle transaktionerne for en specifik kunde op. De er særligt brugbare til at beregne, hvor meget en kunde skylder, og til at få en kunde til at få styr på betalingen.
Førhen inkluderede kontoudtogene alle transaktioner, både betalte og ubetalte fakturaer, fra den dag at kunden blev oprettet. Med denne opdatering kan du nu vælge kun at inkludere udestående fakturaer fra en specifik tidsperiode.
Dette vil give dig mulighed for at specificere kontoudtoget og give dig større mulighed for at vælge, hvad der skal fremgå på kontoudtoget. Dette vil gøre det nemmere for kunden at forstå, hvad de stadig skylder dig og din virksomhed.
Vi håber, at du kan lide denne opdatering! Hvis du har nogle spørgsmål eller feedback, må du endelig skrive til os via chatten eller ved at sende en mail til [email protected].