Få 25% rabat det første år på alle planer fra i dag og frem til 5. april.
Brug rabatkoden: APRIL20

Alle opslag

5 mest stillede spørgsmål om Debitoor

I Debitoors kundeservice modtager vi en lang række forskellige spørgsmål, som vi vil med glæde vil hjælpe med at besvare. Nogle spørgsmål er vi ikke blevet stillet før, men der er også nogle spørgsmål, der altid kommer igen.

Billede af de 5 mest stillede spørgsmål om Debitoor

Vi har samlet de 5 mest stillede spørgsmål hos Debitoor, så du forhåbentlig kan blive klogere på Debitoor.

1. Bliver mit regnskab opbevaret sikkert?

Det er altafgørende for virksomheders regnskab, at alle bilag, fakturaer og andre dokumenter bliver opbevaret sikkert. Alle virksomheder der enten er underlagt bogføringsloven eller selskabsloven, skal registrere alle posteringer i regnskabet.

Alle regnskabsposter og tilhørende bilag skal desuden opbevares i minimum fem år. Af netop samme grund er det vigtigt, at hele regnskabet bliver opbevaret sikkert. Før computere blev en del af de fleste menneskers hverdag, opbevarede virksomhedsejere deres regnskab i mapper på et kontor.

Dengang var det det mest sikreste, men nu får flere og flere virksomheder opbevaret deres regnskab på en hardware i skyen. Hos Debitoor kan alle vores kunder være helt rolige, når det kommer til sikkerheden. Al data bliver opbevaret på hele to lokationer, så brugerne kan være helt trygge ved, at deres regnskab bliver opbevaret sikkert.

Download regnskabet

Selvom regnskabet er sikkert opbevaret i Debitoor, har alle vores brugere også muligheden for selv at downloade regnskabet og opbevare det på egen server. Dataen kan eksporteres ved at følge disse trin:

  1. Log ind på din Debitoor konto
  2. Klik på 'Indstillinger' ude i venstre hjørne og vælg derefter 'Konto'
  3. Rul ned på siden indtil du finder feltet 'Eksporter data'
  4. Vælg den data du vil hente ned og klik derefter på 'Download' ude i højre side

2. Kan jeg sende så mange fakturaer, som jeg vil?

Vi ved, at vores kunder har mange forskellige behov. Nogle virksomheder har kun brug for at sende et par fakturaer om året, hvor at andre sender en del mere. De forskellige behov har også gjort, at vi har lavet fire forskellige planer, som kunderne kan vælge imellem, når de bliver kunder hos os.

Billede af de forskellige planer man kan vælge i Debitoor

Vi har i alt fire forskellige planer, og alt efter hvilken plan du har behov for, er der et vis antal fakturaer, du kan sende.

Vi synes ikke, at man skal betale for noget, man ikke bruger, og derfor kan du helt selv vælge en plan, der passer din virksomhed og virksomhedens behov. Du kan se en samlet oversigt over de forskellige planer lige her.

3. Skal jeg have meget viden omkring regnskab og fakturering for at bruge programmet?

Når man driver sin egen virksomhed, er hver dag en læring. Samtidig med, at man driver sin virksomhed, er der mange andre ting, den selvstændige skal have viden om.

Vi har gjort det til vores mission at hjælpe selvstændige med at få succes. Af den ene grund har vi udarbejdet et regnskabs- og faktureringsprogram, der er så intuitivt og brugervenligt, at alle kan bruge det - helt uden at have stor viden inden for bogføringsfaget.

Al informationssøgningen har vi lavet, så du kan styre dit regnskab på en nem måde. Du behøver eksempelvis ikke at sætte dig ind i, hvad en faktura skal indeholde. Når du skal sende en faktura med Debitoor, har vi lavet en fakturaskabelon, der blot skal udfyldes.

Find viden fra vores ordbog, blog eller guide til små virksomheder

Hvis du alligevel undervejs gerne vil vide mere om alt fra moms til afskrivninger, kan du bruge vores ordbog, blog eller guide til små virksomheder, for at finde svar på netop det du søger. Finder du ikke svaret der, kan du altid kontakte vores kundeservice, der står klar til at hjælpe dig.

Ordbogen giver dig svar på, hvad enkelte regnskabstermer betyder, hvor at bloggen og guiden til små virksomheder indeholder artikler, der besvarer en lang række forskellige spørgsmål, som selvstændige måtte få. Det hele er skrevet i et sprog som er letforståeligt, og du finder al den information, du skal bruge på samme platform.

4. Kan jeg bruge programmet på Windows, Mac og telefonen?

Lige meget hvilken computer du har, har du mulighed for at bruge vores regnskabs- og faktureringsprogram. Du går bare på Debitoor.dk og logger ind med din email og kodeord. Hvis du derimod har en tablet eller en telefon, der enten er Android eller iOS, kan du downloade Debitoor-appen, som vores seje tech-afdeling har udarbejdet.

Billede af en person der bruger Debitoor app fra telefonen

I appen har du bl.a. mulighed for at sende en faktura, et tilbud eller oprette en udgift imens du er på farten. Vi arbejder løbende på at tilføje flere funktioner til appen, så du forhåbentlig en dag kan gøre endnu flere ting fra telefonen.

5. Kan mine kunder betale online?

Flere og flere ting foregår efterhånden online, og det er det samme med betalinger. Der er kommet flere og flere udbydere på markedet, der gør det muligt for virksomheder at tilbyde deres kunder online betaling.

Når vores brugere sender en faktura, kan de give kunderne muligheden for at betale online. Lige nu har vi hos Debitoor bl.a. en udbyder, ved navn SumUp, der gør det yderst nemt at få kunder til at betale online. Overordnet set fungerer SumUp i to situationer:

  1. Hvis du har en butik
  2. Hvis du sender en faktura til en kunde

SumUp som kortterminal eller online betaling

I situation 1 fungerer det på den måde, at du bestiller en kortterminal, du stiller frem i din butik. Terminalen gør det muligt at modtage en lang række kort fra dine kunder, og efter transaktionen er gennemført, vil posteringen fremgå i dit Debitoor regnskab.

Ved brug af SumUp i situation 2 er det sådan, at når du sender en faktura til din kunde, vil der være et link, som kunden kan klikke på for at betale online. Her indtaster kunden sine egne kortoplysninger, og skal hverken indtaste beløb eller modtagerens kontooplysninger.

Et billede af når kunden betaler med sumup og skal betale online med kort

Når kunden har betalt, kan transaktionen ses kort efter i Debitoor, og er det eksempelvis en faktura, der er betalt, kan betalinger nemt og hurtigt matches med den specifikke faktura.

Opret forbindelse til SumUp online betaling

Det er ganske nemt at opsætte muligheden for, at kunderne kan betale gennem SumUp. Følg bare disse trin:

  1. Log ind på din Debitoor konto
  2. Klik på 'Indstillinger' i venstre side
  3. Vælg 'Betalingsløsninger'
  4. Klik på 'Tilslut' ud fra feltet med SumUp
  5. Hvis du i forvejen har en SumUp konto, skal du logge ind med den, og hvis ikke skal du oprettet dig først
  6. Forbindelsen er nu oprettet!

Det her var de 5 mest stillede spørgsmål, men hvis du sidder tilbage med spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på: [email protected].

Amalie
Skrevet af
18 februar 2020