2020 har været hård og lang. Vi er nok alle enige om, at året skal slutte, for at vi forhåbentlig kan vende tilbage, til vores hverdag som vi kender den, i 2021.
Vi har haft travlt i Debitoor med at forbedre brugen af programmet for alle vores kunder. Det vil vi gerne fejre med et tilbageblik på 2020, så vi sammen kan glæde os over alle de nye forbedringer!
2020 har også haft en påvirkning på, hvordan vi arbejder på hos Debitoor, og ligesom så mange andre har vi arbejdet hjemmefra. Heldigvis består Debitoor af en masse mennesker, der klarer enhver udfordring, og derfor har vi kunne implementere en lang række ny ændringer!
Her er et udpluk af de ting, vi har opdateret eller tilføjet i Debitoor i 2020:
Ny mørk funktionsoversigt
Kort før Danmark lukkede ned, implementerede vi den nye mørke funktionsoversigt. Det nye design ændrede ikke brugen af Debitoor, men var udelukkende en æstetisk opdatering, som skulle være med til at forbedre brugerfladen.
Før opdateringen havde Debitoor en lysegrå baggrund, og med den nye mørke funktionsoversigt, er der nu en klar opdeling mellem menuen, og den side du er på. På grund af dette virker skærmen nu som mere centreret, hvor den før kunne omfattes som en forlængelse af funktionsoversigten.
Selvom det kan virke som en lille forandring, så har vores design team fundet ud af, at det forbedrer læsevenligheden, brugen samt det æstetiske.
Separat 'Eksporter data' fane
I forlængelse af den mørke funktionsoversigt lavede vi en ny fane, så 'Eksporter data' kunne findes et andet sted end før. Før kunne man finde funktionen under 'Indstillinger' --> 'Konto', men da denne funktion er særlig vigtig for mange af vores brugere, valgte vi at rykke den ind under sin egen fane i 'Indstillinger' - så er den nemmere at finde.
Eksporter data funktionen giver dig mulighed for at eksportere CSV-lister og PDF'er, fra en specifik periode, af dine vigtige dokumenter fra Debitoor.
Ny placering til kreditnotaer
Ydermere introducerede vi en seperat placering til kreditnotaer. Tidligere kunne kreditnotaer findes i fakturalisten, og her fulgte kreditnotaerne nummereringen fra fakturaerne.
Da vi valgte at lave en separat fane til kreditnotaer, besluttede vi også, at de skulle have deres eget nummersystem, så de kunne adskilles fra fakturaerne. De nye kreditnota numre starter med 'KN' og er efterfulgt af året, og så med det pågældende nummer på kreditnotaen.
Ligesom med fakturanumre kan du også manuelt ændre kreditnota nummeret, så det passer til din virksomhed. Herefter vil Debitoor automatisk tage mønstret til sig og følge mønstret fremover.
Grunden til at vi lavede denne forbedring var, at man skulle kunne adskille kreditnotaer og fakturaer fra hinanden. Nu er kreditnotaer nemmere at finde, og de bliver ikke længere forvekslet med fakturaer.
Nyt design til 'Kunder' fanen
Der hvor du ser dine 'Kunder' har fået et lille facelift. Kundekortet har fået et friskt, nyt look og du kan finde dine kundeoplysninger nemt og hurtigt.
Hertil kan du indtaste betalingsbetingelser, flere emails og specifikke noter til hver kunde, hvor noten kommer til at fremgå på deres fakturaer.
Nye filtre til tilbud
Fordi vi havde fået en del henvendelser fra vores brugere, besluttede vi os for at tilføje filtre til dine tilbud. Med denne tilføjelse kan du nemmere se status på de forskellige tilbud, og det er nemmere at finde frem til det enkelte tilbud.
Nu kan du tilføje filtre såsom 'Sendt', 'Set' og 'Accepteret' så du nemmere kan se, hvilke tilbud der kræver lidt ekstra opmærksomhed.
Hvis du sender mange tilbud i din virksomhed, vil du kunne spare en masse tid med denne opdatering. Du kan sortere dine tilbud efter dato eller status, så du kan reagere, hvis det er brug for det.
Nyt design til mobil appen
En af de største forbedringer i 2020 er helt klar det nye design i mobil appen. Mobil appen er et fantastisk værktøj til dig, der ikke altid sidder foran computeren, men som stadig har brug for at kunne tilgå bogføring og fakturaer på farten.
Opdateringen var en af de mest omfattende design ændringer, vi nogensinde har lavet, og nu er appen blevet mere intuitiv og tiltrækkende end nogensinde før.
Næsten alle aspekter af designet blev ændret, men det der tiltrak størst opmærksomhed, var hjemmeskærmen og listen med fakturaer og tilbud. Vi har også forbedret designet, når du skal ændre eller oprette en faktura, så de forskellige felter er delt mere op, så det er nemmere at gå til.
Denne opdatering har ikke kun gjort fakturering på farten mere simpel, men har også forbedret brugen gennem en smuk, enkel og intuitiv brugerflade.
Hvad kommer der til at ske i 2021?
Vi har lavet nogle fantastiske forbedringer i det sidste år, men lad os tage et øjeblik og kig ind i det kommende år. I 2021 vil vores mål være uændret: Vi ønsker at hjælpe små virksomheder med at trives.
Vores planer og opdateringer for 2021 afhænger af dig bag skærmen - vores bruger. Vi gennemgår og organiserer alle de ønsker til funktioner, som vi modtager. Det er altså dem, der danner grundlaget for det kommende år. Netop derfor ønsker vi, at du rækker ud til os, hvis du har nogle forslag eller feedback til os.
Nogle ting er allerede i støbeskeen, og vi har blandt andet planlagt nogle forbedringer, der inkluderer en ny bankintegration og en opdatering af kontoudtog. Vi skal nok holde dig opdateret, når de funktioner er tilgængelige!
Vi vil også inkludere nogle mindre ændringer, der skal implementeres grundet Brexit. Her skal vi blandt andet ændret måden, at man opretter en udgift, der bliver påvirket af omvendt betalingspligt. Disse ændringer vil vi kommunikere ud i starten af det nye år.
Det blev en længere omgang, men med alt det sagt, så ønsker vi dig et godt nytår! Lige en sidste ting: Husk at opdater dine fakturanumre på din første faktura i 2021!