Alle opslag

Hold styr på din fortjeneste

Du er i fuld gang med din iværksætterdrøm, og du tager gerne de udfordringer op, der kommer på din vej. Det vigtige ved at være selvstændig er at kunne leve af det samtidig. Skaber din virksomhed profit? Har du flere indtægter end udgifter, eller hvordan ser det ud?

En virksomhedsejer der bruger sin iPad til at registrere sine indtaegter og udgifter for at se, om han har en fortjeneste

Det er enormt vigtigt, at der genereres et overskud, således at du kan leve af din drøm uden at få økonomiske problemer. Du har brug for et program, hvor du nemt og hurtigt kan se, om dine indtægter dækker dine udgifter. Det overblik kan du få i Debitoor regnskabsprogram. Jeg vil gennemgå, hvordan Debitoor kan hjælpe dig med at holde styr på din fortjeneste, så din virksomhed kan leve videre.

Opret udgifter med et klik i appen

Det er enormt vigtigt, når man driver en virksomhed, at alle udgifter bliver registreret. Det nytter ikke noget kun at registrere de større udgifter - alle udgifter tæller, også de helt små. Det vil give et misvisende billede af dit overskud, hvis ikke alle udgifter bliver medregnet.

Du kender det: du har været ude og købe et produkt til din virksomhed, du har fået kvitteringen på det, men du har ikke tid til at registrere udgiften i dit regnskab lige nu. Du kommer hjem og ligger kvitteringen i samme bunke som alle de andre kvitteringer. Du ved, at der venter dig et stort arbejde forude, men med Debitoor regnskabsprogram bliver processen gjort væsentligt hurtigere.

Med den nye OCR-teknologi kan du i vores app tage et billede af din kvittering, hvorefter at udgiften automatisk bliver oprettet. Du læste rigtigt! Du behøver altså ikke bruge tid på at skrive, hvad beløbet er, hvilket produkt du har købt, og hvor du har købt det fra. Du kan oprette udgiften på få sekunder - det kræver kun din iPhone eller Android telefon.

Du kan selvfølgelig undgå en stor mængde kvitteringer ved løbende at oprette dine udgifter, når de har fundet sted. Gør det til en vane at få udgiften ind i dit regnskab, hver gang du har kørt kortet igennem.

Opret en udgift i Debitoors app

Nem registrering af indtægter med et faktureringsprogram

Det kan til tider også være svært at holde styr på alle indtægterne. Det kan være, at du sender en masse fakturaer til dine kunder, eller giver dine kunder en kvittering med på vejen i din butik. Lige meget hvad, kan Debitoor hjælpe dig med at få dine indtægter registreret nemt og hurtigt.

For det første kan du uploade dit bankudskrift jævnligt, da Debitoor selv kan koble beløbene på fakturaerne med de beløb, der er kommet ind på din konto. På den måde kan du samtidig holde styr på, hvilke fakturaer der er betalt, og hvilke der ikke er.

Ejer du eksempelvis en butik kan du med fordel anskaffe dig en SumUp kortterminal, som automatisk registrerer alle indtægterne i Debitoor. Hver gang en kunde har foretaget en transaktion på terminalen, vil det komme frem som en indtægt på din Debitoor konto.

Få et overblik over dit regnskab

Om du sidder ved computeren eller bruger appen, kan du nemt få et overblik over dine indtægter og udgifter. Ved hjælp af grafer kan du blandt andet se, hvilken post du har flest udgifter til. Du kan også nemt se, hvor mange indtægter du har i alt og, hvor mange indtægter du har for en given periode.

Hvis du gerne vil se, om du skaber fortjeneste, altså laver et overskud, kan du ved hjælp af grafen på forsiden hurtigt se, om du har flere indtægter end udgifter. Når du først har skabt dig et overblik, kan du meget nemmere se, hvor der kan ske ændringer. Det kan jo være, at dine udgifter er lidt for høje, og sagtens kan blive lavere.

Debitoor faktureringsprogram gør det altså muligt for dig at holde styr på, om du formår at skabe en fortjeneste. Yderligere gør programmet det ekstra nemt for dig hele tiden at have dine indtægter og udgifter up to date. Hvad venter du på?

Amalie
Skrevet af
den 27. maj 2019
Log in

Debitoor er nu SumUp!

Debitoor-applikationen er lukket ned, men hvis du leder efter et alt-i-én-faktureringsprogram, kan SumUp tilbyde alt, hvad du skal bruge. SumUp er mere end blot et faktureringsprogram. Vi tilbyder en række integrerede værktøjer, der hjælper dig med at drive din virksomhed nemt og effektivt. Begynd at strømline dine fakturaer, betalinger og regnskaber i dag!

Gå til SumUp